WeLoveWool
Udviklingsproces i samarbejde med Aarhus Kommune
Baggrund
Garnbutikken WeLoveWool ønskede at løfte bundlinjen inden for en 3-5-årig periode. Vinderbutikkers handlingsplan satte fokus på alt fra butiksudstilling til sortiment, sociale medier, rådgivning af kunder – og den vigtige opgave at finde sin skarpe niche i markedet.
Resultater og kommercielle greb
- Sortimentet strammet op – fokus på bæredygtighed og salg
- Opskrifter sælges nu som PDF på hjemmesiden – flotte salgstal
- Strikkekursus gennemført – positiv respons fra deltagerne
- Salget af gavekort løftet markant
- Nyhedsbrev får mange flere tilmeldinger nu
- Vinduer pyntes mere og skiftes hyppigt – kunderne positive
- Fokus på, at leverandørsamarbejder skal være win-win
”Forløbet har sat fokus på at skærpe virksomhedens koncept. Tiltagene har især handlet om at styrke det, der gør butikken unik – og samtidig løfte markedsføringen. Jeg har fået et stærkere fokus på det, der skaber en økonomisk sund butik. Og så har forløbet givet anledning til tanker om at ændre/videreudvikle virksomhedens forretningsmodel.”
Hanne Lehrskov
Ejer af WeLoveWool