WeLoveWool

Udviklingsproces i samarbejde med Aarhus Kommune

Baggrund

Garnbutikken WeLoveWool ønskede at løfte bundlinjen inden for en 3-5-årig periode. Vinderbutikkers handlingsplan satte fokus på alt fra butiksudstilling til sortiment, sociale medier, rådgivning af kunder – og den vigtige opgave at finde sin skarpe niche i markedet.

Resultater og kommercielle greb

  • Sortimentet strammet op – fokus på bæredygtighed og salg
  • Opskrifter sælges nu som PDF på hjemmesiden – flotte salgstal
  • Strikkekursus gennemført – positiv respons fra deltagerne
  • Salget af gavekort løftet markant
  • Nyhedsbrev får mange flere tilmeldinger nu
  • Vinduer pyntes mere og skiftes hyppigt – kunderne positive
  • Fokus på, at leverandørsamarbejder skal være win-win

”Forløbet har sat fokus på at skærpe virksomhedens koncept. Tiltagene har især handlet om at styrke det, der gør butikken unik – og samtidig løfte markedsføringen. Jeg har fået et stærkere fokus på det, der skaber en økonomisk sund butik. Og så har forløbet givet anledning til tanker om at ændre/videreudvikle virksomhedens forretningsmodel.”

Hanne Lehrskov
Ejer af WeLoveWool

Løsninger Kontakt os