Walk Inn
Udviklingsproces i samarbejde med Korsør Erhvervsforening, Business Slagelse og Skælskør Erhvervsforening
Baggrund
Walk-Inn ønskede sparring ift. butikkens unikke styrker og hvordan den kan positionere sig stærkt i det regionale landskab af tøjbutikker. Processen har skabt en robust forretningsmodel.
Resultater og kommercielle greb
- Stabil omsætning trods generel modvind i branchen
- Styrket indkøb direkte fra producenterne giver større avance
- Øget fokus på lagerstyring – alle varer sælges
- Mågrupperne udvidet – yngre kunder kommet til
- Mere fokus på det unikke i sortimentet – med god respons fra kunderne og god indtjening
- Indsatsen på sociale medier er løftet, og ejerne er blevet trygge ved det
- Styrket bevidsthed om de økonomisk relevante håndtag i virksomheden
- Økonomistyring forbedret
”Forløbet har betydet, at vi har holdt vores omsætning i en tid med strid modvind i branchen. Vi har fået bedre styr på vores lager, udviklet sortimentet i en unik retning, køber direkte ind fra producenterne og har løftet vores avance. Og så er vi for alvor kommet i gang med SoMe og er blevet trygge ved det”
Helle Milvertz og Gitte Nøhr Magnussen
Ejer af Walk Inn