
Tid og Stil Vordingborg
Udviklingsproces i samarbejde med Lollands Bank
Baggrund
Ur- og smykkebutikken på gågaden i Vordingborg ønskede friske øjne på forretningsmodellen. Hvor ligger de kommercielt rigtige greb, der kan fremtidssikre butikken i en tid med stigende konkurrence? Vinderbutikker satte bredt ind, med gode resultater.
Resultater og kommercielle greb
- Omsætning løftet 15% i Q4 / 2024.
- Lageret nedbragt med over 200.000 kr. i Q4 / 2024.
- Sortiment justeret – leverandører med dårlig avance udfaset.
- Nyt mærke optaget i sortimentet – tilfredsstillende avance.
- Pris for tilretning af urlænker justeret; øvrige priser justeret.
- Online-auktioner gennemført med succes – kunderne glade, god avance.
- Black Friday/Week: Mindre rabat og højere avance end året før.
- Bryllupsevent planlagt i samarbejde med leverandør.
- Markedsføring justeret – avisannoncer udfaset pga. ringe effekt.
- Ny lærling ansat.
”Vi har fået et mere økonomisk blik på butikken. Vi har nedbragt vores lager, og vores nye online-auktioner har været et hit blandt kunderne. Mærker med lav avance er blevet udfaset. Omsætning og avance er steget. Det kan vi kun være tilfredse med – vi skal jo have en sund butik også om 10-15 år. ”
Berit Andersen
Tid & Stil Vordingborg