Tid og Stil Vordingborg

Udviklingsproces i samarbejde med Lollands Bank

Baggrund

Ur- og smykkebutikken på gågaden i Vordingborg ønskede friske øjne på forretningsmodellen. Hvor ligger de kommercielt rigtige greb, der kan fremtidssikre butikken i en tid med stigende konkurrence? Vinderbutikker satte bredt ind, med gode resultater.

Resultater og kommercielle greb

  • Omsætning løftet 15% i Q4 / 2024.
  • Lageret nedbragt med over 200.000 kr. i Q4 / 2024.
  • Sortiment justeret – leverandører med dårlig avance udfaset.
  • Nyt mærke optaget i sortimentet – tilfredsstillende avance.
  • Pris for tilretning af urlænker justeret; øvrige priser justeret.
  • Online-auktioner gennemført med succes – kunderne glade, god avance.
  • Black Friday/Week: Mindre rabat og højere avance end året før.
  • Bryllupsevent planlagt i samarbejde med leverandør.
  • Markedsføring justeret – avisannoncer udfaset pga. ringe effekt.
  • Ny lærling ansat.

”Vi har fået et mere økonomisk blik på butikken. Vi har nedbragt vores lager, og vores nye online-auktioner har været et hit blandt kunderne. Mærker med lav avance er blevet udfaset. Omsætning og avance er steget. Det kan vi kun være tilfredse med – vi skal jo have en sund butik også om 10-15 år. ”

Berit Andersen
Tid & Stil Vordingborg

Løsninger Kontakt os