Skoringen Maribo
Udviklingsproces i samarbejde med Business Lolland-Falster
”Hele vores drive og energiniveau er steget som følge af samarbejdet med Vinderbutikker. Tre dage om ugen møder vi kl. 8, får styr på markedsføring, lager, sociale medier etc. Vi sælger flere varer til normalpris, får bedre pris for restvarerne, sælger langt flere imprægneringer – og så er butikken blevet opdateret. Og det kan ses på bundlinjen”
Kirsten Krarup Hansen og
Julie Gullits Mikkelsen
Skoringen Maribo
Formål og resultater
Skoringen Maribo ønskede hjælp til at løfte bundlinjen. Vinderbutikker kortlagde i dialog med ejerne de kommercielle greb, der kunne løfte resultatet. Erfaringer fra en lang række andre butikker med stærke resultater blev bragt i spil. Resultatet var en målrettet kommerciel handlingsplan, der fra dag 1 styrkede resultaterne.
Kommercielle greb
• Fokus på salg af skoimprægneringer har løftet salget med 500 %.
• Flere og mere personlige opslag på sociale medier har løftet salget.
• Sortimentet udvidet med gode salgstal.
• Butikken er opdateret med nyt lys og nye lofter.
• ”Ja tak-tilbud” på Facebook bruges til at sælge restvarer – med gode resultater.
• Ejerne tager endnu mere gas på kunderne – og kunderne elsker det.
• Ejernes drive og energiniveau er steget markant.