Mathiasen Smykker og Optik

”De ved, at vi siger vores ærlige mening”

Pia Mathiasen og Jan Mathiasen
Ejere af Mathiasen Smykker og Optik

Baggrund og resultater

I hjertet af Skærbæk ved Tønder ligger Mathiasen Smykker og Optik, som parret Jan og Pia Mathiasen har drevet sammen siden 1980´erne. Han er optiker; hun står for smykke- og urafdelingen. Nøglerne til butikkens succes: Kompromisløs kvalitet hos optikeren, så intet skal laves om; ærlig rådgivning af kunderne om, hvad der klæder dem; et sortiment, der stilmæssigt er med på de nyeste tendenser. Der er ingen gamle varer i butikken.

Butikken er medlem af indkøbsfællesskabet OptikTeam og leverer til forsikringsselskabernes erstatningsservice Scalepoint. Facebook og Instagram bruges meget flittigt, og kunderne elsker den personlige kontakt. Man har godt fat i både de ældre og yngre kundegrupper i nærområdet.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Optikeren laver altid arbejdet rigtigt 1. gang – kompromisløs kvalitet.
2. Oversælger aldrig – man lover konsekvent mindre, end man kan holde.
3. Spændende brillestel – butikken er altid på forkant designmæssigt.
4. Smykker i prislejet 100-10.000 kr. / sortimentet afstemt kundegrundlaget i byen.
5. Personalet kender byens kunder: ”Din kone vil blive glad for denne her”.
6. Kun friske varer i butikken. Varer, der ikke sælger, fjernes omgående.
7. Udsalg to gange om året; kun én gang på brillestel.
8. Events i butikken to gange årligt giver salg for 50.000 kr. hver gang.

Salg og markedsføring

9. Avisannoncer bruges også for at nå den ældre del af kundeskaren.
10. Facebook/Instagram bruges meget flittigt – kunderne elsker det personlige.
11. Webshop fungerer som udstillingsvindue, men mest af ”pligt”. Meget lidt salg her.
12. Resurs Bank gør det nemt for kunden at dele betalingen op i rater.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

13. Ikke så mange af de helt billige varer – der er større avance på de andre.
14. Medarbejderne er med til at købe ind – det giver stort engagement.
15. Alle laver det, de brænder for – arbejdsglæden driver værket.
16. Leverandørerne får ordrer af en vis størrelse – det øger interessen.
17. Medlem af OptikTeam – giver indkøbsrabatter.
18. Leverer til Scalepoint – forsikringsselskabernes erstatningsservice.

Løsninger Kontakt os

Mathiasen Smykker og Optik

”De ved, at vi siger vores ærlige mening”

Pia Mathiasen og Jan Mathiasen
Ejere af Mathiasen Smykker og Optik

Baggrund og resultater

I hjertet af Skærbæk ved Tønder ligger Mathiasen Smykker og Optik, som parret Jan og Pia Mathiasen har drevet sammen siden 1980´erne. Han er optiker; hun står for smykke- og urafdelingen. Nøglerne til butikkens succes: Kompromisløs kvalitet hos optikeren, så intet skal laves om; ærlig rådgivning af kunderne om, hvad der klæder dem; et sortiment, der stilmæssigt er med på de nyeste tendenser. Der er ingen gamle varer i butikken.

Butikken er medlem af indkøbsfællesskabet OptikTeam og leverer til forsikringsselskabernes erstatningsservice Scalepoint. Facebook og Instagram bruges meget flittigt, og kunderne elsker den personlige kontakt. Man har godt fat i både de ældre og yngre kundegrupper i nærområdet.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Optikeren laver altid arbejdet rigtigt 1. gang – kompromisløs kvalitet.
2. Oversælger aldrig – man lover konsekvent mindre, end man kan holde.
3. Spændende brillestel – butikken er altid på forkant designmæssigt.
4. Smykker i prislejet 100-10.000 kr. / sortimentet afstemt kundegrundlaget i byen.
5. Personalet kender byens kunder: ”Din kone vil blive glad for denne her”.
6. Kun friske varer i butikken. Varer, der ikke sælger, fjernes omgående.
7. Udsalg to gange om året; kun én gang på brillestel.
8. Events i butikken to gange årligt giver salg for 50.000 kr. hver gang.

Salg og markedsføring

9. Avisannoncer bruges også for at nå den ældre del af kundeskaren.
10. Facebook/Instagram bruges meget flittigt – kunderne elsker det personlige.
11. Webshop fungerer som udstillingsvindue, men mest af ”pligt”. Meget lidt salg her.
12. Resurs Bank gør det nemt for kunden at dele betalingen op i rater.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

13. Ikke så mange af de helt billige varer – der er større avance på de andre.
14. Medarbejderne er med til at købe ind – det giver stort engagement.
15. Alle laver det, de brænder for – arbejdsglæden driver værket.
16. Leverandørerne får ordrer af en vis størrelse – det øger interessen.
17. Medlem af OptikTeam – giver indkøbsrabatter.
18. Leverer til Scalepoint – forsikringsselskabernes erstatningsservice.

Løsninger Kontakt os

Mathiasen Smykker og Optik

”De ved, at vi siger vores ærlige mening”

Pia Mathiasen og Jan Mathiasen
Ejere af Mathiasen Smykker og Optik

Baggrund og resultater

I hjertet af Skærbæk ved Tønder ligger Mathiasen Smykker og Optik, som parret Jan og Pia Mathiasen har drevet sammen siden 1980´erne. Han er optiker; hun står for smykke- og urafdelingen. Nøglerne til butikkens succes: Kompromisløs kvalitet hos optikeren, så intet skal laves om; ærlig rådgivning af kunderne om, hvad der klæder dem; et sortiment, der stilmæssigt er med på de nyeste tendenser. Der er ingen gamle varer i butikken.

Butikken er medlem af indkøbsfællesskabet OptikTeam og leverer til forsikringsselskabernes erstatningsservice Scalepoint. Facebook og Instagram bruges meget flittigt, og kunderne elsker den personlige kontakt. Man har godt fat i både de ældre og yngre kundegrupper i nærområdet.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Optikeren laver altid arbejdet rigtigt 1. gang – kompromisløs kvalitet.
2. Oversælger aldrig – man lover konsekvent mindre, end man kan holde.
3. Spændende brillestel – butikken er altid på forkant designmæssigt.
4. Smykker i prislejet 100-10.000 kr. / sortimentet afstemt kundegrundlaget i byen.
5. Personalet kender byens kunder: ”Din kone vil blive glad for denne her”.
6. Kun friske varer i butikken. Varer, der ikke sælger, fjernes omgående.
7. Udsalg to gange om året; kun én gang på brillestel.
8. Events i butikken to gange årligt giver salg for 50.000 kr. hver gang.

Salg og markedsføring

9. Avisannoncer bruges også for at nå den ældre del af kundeskaren.
10. Facebook/Instagram bruges meget flittigt – kunderne elsker det personlige.
11. Webshop fungerer som udstillingsvindue, men mest af ”pligt”. Meget lidt salg her.
12. Resurs Bank gør det nemt for kunden at dele betalingen op i rater.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

13. Ikke så mange af de helt billige varer – der er større avance på de andre.
14. Medarbejderne er med til at købe ind – det giver stort engagement.
15. Alle laver det, de brænder for – arbejdsglæden driver værket.
16. Leverandørerne får ordrer af en vis størrelse – det øger interessen.
17. Medlem af OptikTeam – giver indkøbsrabatter.
18. Leverer til Scalepoint – forsikringsselskabernes erstatningsservice.

Løsninger Kontakt os