Plakaten

Udviklingsproces i samarbejde med Aarhus Kommune

Baggrund

Specialbutikken Plakaten på Strøget i Aarhus havde brug for at løfte bundlinjen og fremtidssikre forretningen. Handlingsplanen satte spot på alt fra facade- og butiksindretning til unikt sortiment og flere erhvervskunder. Butikkens indtjening er nu tilfredsstillende og kursen sikker.

Resultater og kommercielle greb

  • Bundlinjen løftet – forretningsmodellen er robust nu
  • Stærkt stigende salg af rammer og specialindramninger
  • Plakatsortimentet skåret til med fokus på det, der sælger
  • Facaden løftet visuelt, og gadeudstilling trækker mange ind
  • Butiksinventar opdateret – kunderne er positive
  • Indsatsen på sociale medier løftet og sat i system
  • Store indramningsopgaver til erhvervskunder landet

”Handlingsplanen er ekstremt konkret, og vi tog fat på realiseringen fra dag 1. Det virker, og det kan ses på både omsætning og bundlinje. Vi har fået et skarpere blik for vores niche i markedet og det, vi skal leve af fremover. Tak til Aarhus Kommune for dette forløb, som har fremtidssikret en specialbutik i bymidten.”

Karin Skjærbæk og Christian Skjærbæk
Ejer af Plakaten

Løsninger Kontakt os