Købmandsgården
Udviklingsproces i samarbejde med Korsør Erhvervsforening, Business Slagelse og Skælskør Erhvervsforening
Baggrund
Købmandsgården er en foreningsdrevet butik med kunst, kunsthåndværk og tøj i hjertet af Skælskør. Ønsket var at fremtidssikre butikken ved at styrke forretningsmodellen.
Resultater og kommercielle greb
- Sortimentet justeret – styrket fokus på salg og hvad der trækker kunder til butikken
- Fokus på nye og unge kunstnere, så butikken hele tiden er spændende og ny for kunderne at komme i
- Aftale lavet med leverandør, der giver stor avance
- Infomappe til sælgerne med viden om varerne udarbejdet
- Webshoppen gøres nu mere intuitiv og indbydende
- Opdatering af butikken igangsat bl.a. med nye reoler
- Indsatsen på sociale medier er løftet: Mere professionel tilgang og flere opslag og reels
- Styrket fokus på økonomiske resultater
”Vinderbutikker har skubbet os meget i retning af at modernisere forretningen kommercielt. Lige fra nyt inventar til justering af sortimentet, mere markedsføring og generelt en mere økonomisk bevidst tilgang. Vi har i højere grad fokus på salg, og hvad der trækker kunder til butikken”
Metha Molsted, Bente Kasch, Anna Lisa Larsen, Lene Freil,
Inge Nerup Sørensen, Mona Woolf og Gitte Gjedsted
Ejere af Købmandsgården