Hørlyck
Udviklingsproces i samarbejde med Aarhus Kommune
Baggrund
Med en en fysisk butik i Aarhus og en webshop i Herning har sko- og tøjbutikken Hørlyck flere strenge at spille på. Men konkurrencepresset er hårdt, og hvilke veje er gunstige at gå ned ad? Forløbet med Vinderbutikker satte klare aftryk: En ny butik i Silkeborg, løftet indkøbsvolumen og endnu bedre aftaler med italienske producenter. Omsætning og bundlinje udvikler sig tilfredsstillende.
Resultater og kommercielle greb
- Omsætning og bundlinje udvikler sig tilfredsstillende, trods modvind i branchen og tilbageholdende forbrugere
- Ny butik åbnet i Silkeborg – som led i virksomhedens vækstplan
- Mere indkøb direkte fra fabrikkerne i Italien – med god avance
- Butiksssortiment justeret – fokus på de bedst sælgende varer
- Mere storytelling fra Italien på nyhedsbreve og sociale medier
- AI bruges til annoncer på sociale medier – lovende resultater
- Unødige omkostninger på webshoppen skåret væk
”Vinderbutikkers præcise handlingsplan har givet os modet til at åbne butik nr. 2 i Silkeborg. Vi har fået et meget tydeligt blik af de ting, vi skal lykkes med for at være her også om 10 år. Der har aldrig været så mange tomme butikker i byen som nu. Derfor er et forløb som dette ekstremt vigtigt.”
Birthe Didriksen og Nick Nielsen Søgaard
Ejer af Hørlyck