Guldsmedens Værksted
Udviklingsproces i samarbejde med Business Lolland-Falster
”Vi siger ofte til os selv – ”Ja det ville Torsten have sagt..” Det at få lavet en handlingsplan har skubbet til vores opfattelse af flere ting, særligt at medarbejderne nu i stigende grad har egne ansvarsområder, hvilket betyder, at der er flere timer til, at jeg kan producere nogle af de varer, hvor vi tjener flere penge”.
Tasja Vium Bruun
Guldsmedens Værksted
Formål og resultater
Guldsmedens Værksted ønskede hjælp til prioritering og planlægning af arbejdet – og optimering af forretningsmodellen. Vinderbutikker udarbejdede en kommerciel handlingsplan med en lang række indsatser. Resultatet er en positiv udvikling, også økonomisk.
Kommercielle greb
• Aktiviteten på sociale medier er løftet markant, og en passioneret medarbejder har fået ansvar for det.
• Sortimentet justeret efter ankerpunkt-metoden (”kunden køber sjældent den dyreste – de køber den lige under”)
• Helt billige ure er fjernet fra hylderne – det billigste ur koster nu 898 kr. (tidligere 598 kr.)
• Optimeret rollefordeling blandt medarbejderne, hvilket har frigivet meget tid til butiksejeren – og dermed til produktion af egne varer med høj avance.
• Der er blevet lavet et årshjul til SoMe.
• Ny hjemmeside lanceret.