
Byens Guld og Ure
Udviklingsproces i samarbejde med Lollands Bank
Baggrund
Konkurrencen er hård i ur- og smykkebranchen. Hvordan fremtidssikres forretningsmodellen for en
ur- og smykkebutik på gågaden i Nakskov? Vinderbutikker satte sammen med hele teamet fokus på det gode købmandskab. Resultaterne er markante.
Resultater og kommercielle greb
- Bundlinjen løftet med 10% – butikken er økonomisk sund nu.
- Priser løftet og rabat reduceret – kunderne følger med.
- Sponsorater nedbragt 90.000 kr. – skal fremover være win-win.
- Sortimentet justeret – fokus på eneforhandling og god avance.
- Kundeklub startet – har vist sig at være en stærk salgskanal.
- Varerne flyttet rundt efter A/B/C- metoden – mærkbar stigning i salget.
- Lageret nedbragt væsentligt.
- Ejer har genfundet gejsten – generationsskifte udskudt.
”Vi har justeret på alt fra avancer og rabatter til markedsføring og sortimentssammensætning. Bundlinjen er steget, og teamet har deltaget med stor energi i processen. Jeg har selv fået gejsten tilbage og har udskudt generationsskiftet”
Tommi Ewers
Byens Ure og Guld