
Bog & Idé
Udviklingsproces i samarbejde med Lollands Bank
Baggrund
Boghandlen ligger i ”den svage” ende af gågaden i Stege. Ejeren ønskede at styrke forretningsmodellen og fremtidssikre butikken. Handlingsplanen satte bredt ind – bl.a. med justering af sortimentet, reduktion af varelager, istandsættelse af butikken og en styrket satning på erhvervskunder. Resultaterne er markante.
Resultater og kommercielle greb
- Omsætningen er stabil trods udfordret beliggenhed.
- Sortiment justeret – fokus på avance og omsætningshastighed.
- Butik og facade står overfor en løbende modernisering i samarbejde med udlejer.
- Varer omplaceret efter A/B/C-metoden – salget er steget.
- Prisjustering øger omsætningen med ca. 60.000 kr. årligt
- ”Lykkeposer” anvendt med succes – varelageret reduceret.
- Kundeklubben har fået 178 nye medlemmer på en måned.
- Øget fokus på salg til erhvervskunder – konkurrencedygtige priser
- Styrket indsats på sociale medier.
“Det er sundt at blive hevet ud af den boble, man har gået i, i så mange år. Vi har bl.a. omplaceret justeret sortimentet og vores kunder har taget overraskende godt imod vores nye lykkeposer varer, med restvarer.“
Hanne Karlsen
Bog & Idé Stege