Bog & Idé

Udviklingsproces i samarbejde med Lollands Bank

Baggrund

Boghandlen ligger i ”den svage” ende af gågaden i Stege. Ejeren ønskede at styrke forretningsmodellen og fremtidssikre butikken. Handlingsplanen satte bredt ind – bl.a. med justering af sortimentet, reduktion af varelager, istandsættelse af butikken og en styrket satning på erhvervskunder. Resultaterne er markante.

Resultater og kommercielle greb

  • Omsætningen er stabil trods udfordret beliggenhed.
  • Sortiment justeret – fokus på avance og omsætningshastighed.
  • Butik og facade står overfor en løbende modernisering i samarbejde med udlejer.
  • Varer omplaceret efter A/B/C-metoden – salget er steget.
  • Prisjustering øger omsætningen med ca. 60.000 kr. årligt
  • ”Lykkeposer” anvendt med succes – varelageret reduceret.
  • Kundeklubben har fået 178 nye medlemmer på en måned.
  • Øget fokus på salg til erhvervskunder – konkurrencedygtige priser
  • Styrket indsats på sociale medier.

“Det er sundt at blive hevet ud af den boble, man har gået i, i så mange år. Vi har bl.a. omplaceret justeret sortimentet og vores kunder har taget overraskende godt imod vores nye lykkeposer varer, med restvarer.“

Hanne Karlsen
Bog & Idé Stege

Løsninger Kontakt os