Blomstergården Brædstrup

”Jeg kender jo næsten alle folks vaser, og jeg ved, hvordan deres køkken ser ud”

Pernille Dahl Stobberup
Ejer af Blomstergården Brædstrup

Baggrund og resultater

I 2013 overtager Pernille Dahl Stobberup som 23-årig Blomstergården i Brædstrup. I en tid, hvor blomsterhandlerne bliver færre, har hun fundet en vej til sund indtjening.

Nøglerne til successen er: Evnen til at levere høj faglig kvalitet i et højt tempo, flid, et bredt sortiment, føling med lokalområdet, flere salgskanaler, styr på fakturaerne og konstant innovation. I 2021 er travlheden blevet så stor, at blomsterbutikken kun er åben med tidsbestilling. Alt salg sker fra et døgnåbent selvbetjeningslokale. Kunderne er begejstrede for løsningen, der opleves som en serviceforbedring. Omsætningen stiger fortsat. I 2020 og 2021 har butikken for første gang haft et overskud på over 500.000 kr.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Et bredt sortiment, der favner lokalområdet – også mormortilplantninger.
2. Stærk lokal forankring, opbygget bl.a. ved åbne kurser i blomsterbinding. Kender hver en have og hvert et køkken i byen – kunderne skal ned til ”Pernille”.
3. Døgnåben selvbetjeningsbutik opleves som god service af kunderne; der aftales tid til personlig betjening fx ved bryllup, begravelser mv.
4. Står også for blomsterudsalget i Meny Herning og Meny Horsens.
5. Leverer borddekorationer mv. til andre erhvervskunder fx hoteller og kroer.

Salg og markedsføring

6. Markedsføring via Facebook og Instagram, dog i begrænset omfang, da man mangler arbejdskraft for at kunne producere mere.
7. Kurser i blomsterbinding vigtige i startfasen.
8. Aktiv deltagelse i lokalsamfundet, bl.a. medlem af Handel & Erhverv.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

9. Høj faglighed kombineret med evnen til at producere i højt tempo. Dette er også et krav til de ansatte. Man skal være sin løn værd.
10. Der arbejdes langt mere effektivt, efter af butikken er aflåst og alle går hjem kl. 16 hver dag. Omsætningen er steget. Kunderne er glade for selvbetjeningsløsningen.
11. Styr på fakturering: Fast hver den 1. i måneden / opfølgning over for restanter.
12. Konstant innovation. Nærmest hvert år sker der noget nyt. Også fejlslagne tiltag som fx plantemarked.

Løsninger Kontakt os

Blomstergården Brædstrup

”Jeg kender jo næsten alle folks vaser, og jeg ved, hvordan deres køkken ser ud”

Pernille Dahl Stobberup
Ejer af Blomstergården Brædstrup

Baggrund og resultater

I 2013 overtager Pernille Dahl Stobberup som 23-årig Blomstergården i Brædstrup. I en tid, hvor blomsterhandlerne bliver færre, har hun fundet en vej til sund indtjening.

Nøglerne til successen er: Evnen til at levere høj faglig kvalitet i et højt tempo, flid, et bredt sortiment, føling med lokalområdet, flere salgskanaler, styr på fakturaerne og konstant innovation. I 2021 er travlheden blevet så stor, at blomsterbutikken kun er åben med tidsbestilling. Alt salg sker fra et døgnåbent selvbetjeningslokale. Kunderne er begejstrede for løsningen, der opleves som en serviceforbedring. Omsætningen stiger fortsat. I 2020 og 2021 har butikken for første gang haft et overskud på over 500.000 kr.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Et bredt sortiment, der favner lokalområdet – også mormortilplantninger.
2. Stærk lokal forankring, opbygget bl.a. ved åbne kurser i blomsterbinding. Kender hver en have og hvert et køkken i byen – kunderne skal ned til ”Pernille”.
3. Døgnåben selvbetjeningsbutik opleves som god service af kunderne; der aftales tid til personlig betjening fx ved bryllup, begravelser mv.
4. Står også for blomsterudsalget i Meny Herning og Meny Horsens.
5. Leverer borddekorationer mv. til andre erhvervskunder fx hoteller og kroer.

Salg og markedsføring

6. Markedsføring via Facebook og Instagram, dog i begrænset omfang, da man mangler arbejdskraft for at kunne producere mere.
7. Kurser i blomsterbinding vigtige i startfasen.
8. Aktiv deltagelse i lokalsamfundet, bl.a. medlem af Handel & Erhverv.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

9. Høj faglighed kombineret med evnen til at producere i højt tempo.
Dette er også et krav til de ansatte. Man skal være sin løn værd.
10. Der arbejdes langt mere effektivt, efter af butikken er aflåst og alle går hjem kl. 16 hver dag. Omsætningen er steget. Kunderne er glade for selvbetjeningsløsningen.
11. Styr på fakturering: Fast hver den 1. i måneden / opfølgning over for restanter.
12. Konstant innovation. Nærmest hvert år sker der noget nyt.
Også fejlslagne tiltag som fx plantemarked.

Løsninger Kontakt os

Blomstergården Brædstrup

”Jeg kender jo næsten alle folks vaser, og jeg ved, hvordan deres køkken ser ud”

Pernille Dahl Stobberup
Ejer af Blomstergården Brædstrup

Baggrund og resultater

I 2013 overtager Pernille Dahl Stobberup som 23-årig Blomstergården i Brædstrup. I en tid, hvor blomsterhandlerne bliver færre, har hun fundet en vej til sund indtjening.

Nøglerne til successen er: Evnen til at levere høj faglig kvalitet i et højt tempo, flid, et bredt sortiment, føling med lokalområdet, flere salgskanaler, styr på fakturaerne og konstant innovation. I 2021 er travlheden blevet så stor, at blomsterbutikken kun er åben med tidsbestilling. Alt salg sker fra et døgnåbent selvbetjeningslokale. Kunderne er begejstrede for løsningen, der opleves som en serviceforbedring. Omsætningen stiger fortsat. I 2020 og 2021 har butikken for første gang haft et overskud på over 500.000 kr.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Et bredt sortiment, der favner lokalområdet – også mormortilplantninger.
2. Stærk lokal forankring, opbygget bl.a. ved åbne kurser i blomsterbinding. Kender hver en have og hvert et køkken i byen – kunderne skal ned til ”Pernille”.
3. Døgnåben selvbetjeningsbutik opleves som god service af kunderne; der aftales tid til personlig betjening fx ved bryllup, begravelser mv.
4. Står også for blomsterudsalget i Meny Herning og Meny Horsens.
5. Leverer borddekorationer mv. til andre erhvervskunder fx hoteller og kroer.

Salg og markedsføring

6. Markedsføring via Facebook og Instagram, dog i begrænset omfang, da man mangler arbejdskraft for at kunne producere mere.
7. Kurser i blomsterbinding vigtige i startfasen.
8. Aktiv deltagelse i lokalsamfundet, bl.a. medlem af Handel & Erhverv.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

9. Høj faglighed kombineret med evnen til at producere i højt tempo.
Dette er også et krav til de ansatte. Man skal være sin løn værd.
10. Der arbejdes langt mere effektivt, efter af butikken er aflåst og alle går hjem kl. 16 hver dag. Omsætningen er steget. Kunderne er glade for selvbetjeningsløsningen.
11. Styr på fakturering: Fast hver den 1. i måneden / opfølgning over for restanter.
12. Konstant innovation. Nærmest hvert år sker der noget nyt.
Også fejlslagne tiltag som fx plantemarked.

Løsninger Kontakt os